Saturday, January 30, 2010

Aku dan Abu

Assalammualaikum wbt..

Ini satu sajak (sajak ke... boleh la kot) yg disusun ayat nye dalam masa 15 minit.. oleh itu ayat nya amat childish... namun isi nya telah bermain di otak sejak... sejak... bulan July 2009 gitu... ditujukan khas kepada aku dan mereka yang berada di Land Down Under, Ostrolia dan juga yang bakal fly... terimalah..

Aku & Abu

Abu pernah berkata
Die takle terima di alienkan di bumi sendiri
Pendatang datang sini buat mcm tanah sendiri

Abu pernah marah
memang MARAH super ar...
Pabila orang cakap kaum Abu tak berguna
Banyak penyagak, perempit dan penagih juga
Padahal yang berkata itu sekadar penyibuk
Bukanlah anak tulen bumi kupijak

Aku setuju dengan Abu
Kami memang pantang, tak boleh terima
Kalau orang luar nak datang, pijak kami semua


"INGAT-INGAT AR WEYH KORANG TU SAPE!!!"
atau kalau dalam omputihnye
"WHO DO YOU THINK YOU ARE, HUH!???"


Kini,
Di bumi land down under
Aku dan Abu berjumpe Abu, the other

Abu pernah berkata
Berhati hati kalau jumpe geng2 Abu ni

Diorang tu kaki pukul juga pencuri


Abu pernah gelak

memang GELAK super ar...

Apabila disebut geng-geng Abu, the other

Memandang rendah dan hina, memang tak berpada

Tak selamat disekeliling mereka katanya

Kelas bawahan, seoalah olah itulah mereka


EH??!!
kalau bahasa jepunnye
"CHOTTO MATTE!!!"
atau bahasa omputihnye
"WAIT A MINUTE!!!"

Aku tersentak melihat Aku dan Abu

Dulu kami berdua pantang, tak boleh terima

Kalau orang luar nak datang, pijak kami semua


Kini,
Aku dan Abu lah orang luar
Tapi kami memijak Abu, the other

Padahal Abu, the other
Adalah umpama Aku dan Abu, di Malaysia



fahamkah akan isinya?
Wahai Aku dan Abu~

Aku & Abu
(GaGaK, 2010)

3 comments: